مرکز تخصصی
تعمیرات مبل مبل آرا

4.6/5 – (10 امتیاز)

انتخاب تعمیرکار مبل
دسته بندی مطلب

نکات مهم هنگام انتخاب تعمیرکار مبل

از آنجایی‌که مبلمان منزل در مرکز دید و توجه است باید ظاهر زیبایی داشته باشد. تا علاوه بر مرتب بودن، منزل را شیک و لوکس‌تر نشان دهد. بنابراین در صورت هرگونه مشکل در مبلمان لازم است هرچه سریع‌تر برای تعمیر آن اقدام کنید تا مشکل جدی‌تر اتفاق نیفتد. چنانچه مبل شما نیاز به بازسازی دارد، پیشنهاد می‌کنیم کار تعمیر مبلمان خود را به یک فرد حرفه‌ای بسپارید تا بدون هیچ مشکلی رفع شود. در ادامه این مقاله از مبل آرا قصد داریم در مورد انتخاب تعمیرکار مبل صحبت کنیم. اگر شما هم قصد تعمیر مبل در تهران را دارید ما را تا انتها همراهی کنید.

ویژگی‌های یک تعمیرکار خوب

یک تعمیرکار مبل خوب باید دارای یکسری ویژگی‌ها باشد تا بتوانید با خیال راحت مبل خود را به او بسپارید. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

ویژگی‌های یک تعمیرکار خوب

تعمیر مبل با روش کاملاً ظریف و بدون عیب

رفع خرابی‌های موجود در مبل باید به‌گونه‌ای باشد که بعد از اتمام، هیچ اثری از آن دیده نشود. درواقع این موضوع به میزان ظرافت کار و حرفه‌ای بودن تعمیرکار برمی‌گردد. هرچه حساسیت تعمیرکار در تعمیر مبل بالاتر باشد، به همان نسبت ظاهر مبل زیباتر خواهد شد. بنابراین قبل از انتخاب تعمیرکار مبل حتماً از نمونه کارهای او بازدید کنید تا از  ظرافیت و کیفیت کارش مطمئن شوید.

حرفه‌ای بودن تعمیرکار مبل

از آنجایی‌که کار تعمیر مبل یک کار حرفه‌ای و تخصصی است باید توسط فردی انجام شود که تجربه کافی را در این زمینه داشته باشد. برای اینکه از میزان تخصص تعمیرکار مطلع شوید، بهتر است در مورد کیفیت کار او از دیگر مشتریان اطلاعاتی کسب کنید. این کار باعث می‌شود با اعتماد کامل کار تعمیرات مبل خود را به او بسپارید.

استفاده از مواد مصرفی باکیفیت

همان‌طور که می‌دانید کار تعمیر مبل شامل طیف وسیعی از تعمیرات می‌شود. از تعویض پارچه رویی گرفته تا شارژ فوم داخل مبل یا قسمت‌هایی که دچار زدگی و رنگ‌پریدگی شده‌اند. بنابراین بهتر است مبل خود را به دست کسی بسپارید که از نظر استفاده از مواد مصرفی باکیفیت خیال شما را راحت کند.

برخی از افراد با وعده وعیدهای مختلف مبل را تحویل می‌گیرند. اما در نهایت با عدم دقت در انتخاب و توجه به کیفیت مواد، طول عمر مبل تعمیری را کاهش می‌دهند. بنابراین در انتخاب تعمیرکار مبل باید نهایت دقت و توجه را داشته باشید.

قابل ‌اعتماد بودن تعمیرکار مبل

کیفیت بالای مبل نقش بسزایی در طول عمر آن دارد به‌طوری‌که هرچه کیفیت تعمیر بالاتر باشد به طبع دوام آن هم بیشتر خواهد بود. برای اینکه کار تعمیرات به شکل حرفه‌ای و عمری صورت گیرد نیاز است که یک تعمیرکار خوب آن را انجام دهد. شما به‌عنوان فردی که سررشته کافی از این حرفه ندارید قرار نیست هرچه تعمیرکار به شما پیشنهاد داد را چشم و گوش بسته قبول کنید. بلکه بهتر است قبل از اقدام قطعی خوب بررسی و جستجو کرده تا در نهایت فرد مطمئنی را بیابید.

این مطلب را از دست ندهید:  علت فرو رفتگی فوم و اسفنج مبل

دستمزد منصفانه

دریافت دستمزدهای غیرمنصفانه ممکن است در هر شغلی وجود داشته باشد که این موضوع در مورد تعمیر مبل هم مستثنا نیست. افرادی در بازار فعالیت می‌کنند که با دریافت هزینه‌های سنگین تعمیر، باز هم مبل را آن‌طور که باید تعمیر نمی‌کنند. درحالی‌که بسیاری از مجموعه‌های تعمیرکار با دریافت یک هزینه مقرون‌به‌صرفه به دنبال کسب رضایت مشتریان خود هستند. این کار موجب می‌شود تا تعمیرکاران مشتریان دائمی و وفادار خود را پیدا کنند.

تحویل به‌ موقع

قول تعمیرکار مخصوصاً در مورد تحویل به‌موقع مبل از موضوعاتی است که اکثر مشتریان روی آن حساس‌اند. مشتریان دوست دارند طبق صحبت انجام شده مبل خود را سر وقت تحویل بگیرند. بنابراین به دنبال تعمیرکاری بروید که علاوه بر نکاتی که به آن‌ها اشاره کردیم خوش‌قول و پایبند به اصول باشد. همچنین در تاریخ مشخص شده مبل شما را آماده تحویل کند تا علاوه بر کسب رضایت شما، کیفیت کار خود را نیز افزایش دهد.

مهم‌ترین نکاتی که خوب است قبل از تعمیر مبل بدانید

درنظرگرفتن برخی نکات قبل از اقدام به تعمیر مبلمان کمک می‌کند تا انتخاب بهتری داشته باشید. این نکات شامل موارد زیر است:

مهم‌ترین نکاتی که باید قبل از تعمیر مبل بدانید

بررسی ارزش تعمیر مبل

قبل از هرگونه اقدامی خوب است که مبل خود را بررسی کنید تا ببینید اصلاً ارزش تعمیر را دارد یا نه! زیرا برخی مبل‌ها آن‌قدر فرسوده شده‌اند یا مواد به‌کاررفته در آن‌ها بی‌کیفیت است که ارزش هدردادن زمان و هزینه را ندارند. برای فهمیدن این موضوع ابتدا باید بررسی کنید آیا کلاف مبل سالم است یا دچار آسیب شده است. لق بودن برخی قسمت‌ها یا شکستگی‌های جزئی می‌تواند ارزش تعمیر داشته باشد. در غیر این صورت حتی از دست حرفه‌ای‌ترین تعمیرکار هم کاری بر نمی‌آید.

بررسی بخش‌هایی که نیاز به تعمیر دارد

بعد از فهمیدن این موضوع که مبل شما ارزش تعمیر را دارد، حال نوبت آن است که تمامی قسمت‌هایی که باید بازسازی شوند را بشناسید. اگر در حین بررسی متوجه چند مشکل جدی در مبل خود شدید بهتر است کار تعمیر را به تعویق نیندازید. چراکه با این کار هم در هزینه و زمان خود صرفه‌جویی کرده‌اید و هم از آسیب بیشتر به مبل جلوگیری می‌کنید.

ترمیم و رنگ‌کاری مبلمان

اگر آسیب‌های جدی روی بدنه، قسمت‌های چوبی و ظاهر مبل به چشم می‌آید، بهتر است نسبت به رنگ‌کاری مبل خود اقدام کنید. اما اگر این‌ چنین نیست و یک‌سری خراش‌های جزئی دیده می‌شود، بهتر است با رنگ‌کاری بودجه خود را به هدر ندهید. شما می‌توانید با انجام برخی راه‌حل‌های ساده آن خراش‌ها را بپوشانید.

این مطلب را از دست ندهید:  بررسی هزینه و نحوه تعمیر انواع صندلی اداری

تعمیر مبل بدون رویه‌کوبی

درصورتی‌که کلاف یا بدنه مبل شما آسیب دیده است نیازی به تعویض رویه مبل نیست. تنها می‌توان به رنگ‌کاری و تعمیر قسمت‌های آسیب‌دیده بپردازید. برای این کار کافی است در ابتدا رویه مبل را با نهایت دقت جدا کنید. سپس بعد از پایان‌ یافتن کار تعمیر و رنگ‌کاری بدنه رویه را روی مبل بکشید و هزینه‌های اضافی تعویض پارچه را انجام ندهید.

سخن پایانی

همان‌طور که در این مقاله هم اشاره کردیم کار تعمیر مبل نیازمند بررسی، دقت و تجربه کافی است. تمامی این موارد سبب می‌شوند تا در نهایت مبل شما به بهترین نحو ممکن تعمیر شود. همچنین با رعایت مطالبی که گفته شد می‌توانید مبل خود را به‌صورت کاملاً اصولی و ماهرانه تعمیر کرده و از ظاهر آن راضی باشید. علاوه بر همه این موضوعات، انتخاب یک تعمیرکار حرفه‌ای در میزان افزایش رضایت نقش بسزایی دارد. بنابراین در انتخاب آن نهایت دقت را داشته باشید تا علاوه بر بالا بردن ظاهر مبل خود، از تعمیر حرفه‌ای آن هم مطمئن شوید.

مبل آرا با سابقه ای چندین ساله در زمینه تعمیر مبلمان ، جهت نمایش کیفیت یک تعمیرات خوب بازدید از تعمیر مبل قبل و بعد را به شما پیشنهاد میکند. 

سؤالات متداول

1- چگونه از کیفیت کار تعمیرکار مطمئن شویم؟

برای اطمینان از این موضوع بهتر است قبل از اقدام قطعی از نمونه کارهای او دیدن کنید. حتی می‌توانید از تعمیرکار بخواهید از مراحل کار برای شما عکس و فیلم بفرستد، حتی می‌توانید در مورد مواد مصرفی هم از او سؤال کنید.

2- ویژگی‌های یک تعمیرکار حرفه‌ای چیست؟

مهارت بالا، سابقه فعالیت چندین ساله در این حرفه و استفاده از مواد مصرفی مرغوب و باکیفیتاز مهم‌ترین ویژگی‌های یک تعمیرکار حرفه‌ای است. همچنین باید به میزان رضایت مشتریان، دریافت دستمزد معقول و در نهایت ارائه کار باکیفیت نیز اشاره کنیم.

3- جنس پارچه مبل را بر چه اساسی انتخاب کنیم؟

بهتر است برای مبل‌هایی که از کلاف خوبی برخوردار نیستند، از پارچه‌های باکیفیت استفاده نکنید. برای این کار می‌توانید از تعمیرکار مشورت بگیرید تا در نهایت متناسب با نوع و کیفیت مبل خود پارچه را انتخاب کنید.

4- چرا رنگ‌کاری در تعمیر مبل تأثیر زیادی دارد؟

رنگ‌کاری مهم‌ترین بخش تعمیر هر مبل است. زیرا با این کار می‌توان ظاهر فرسوده مبل را دوباره بازسازی کرد و در اسرع‌وقت مبل تعمیر شده را تحویل بگیرید.

با دوستان خود به اشتراک گذارید
آنچه در این مقاله میخوانیم

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *