مرکز تخصصی
تعمیرات مبل مبل آرا

4/5 – (1 امتیاز)

نحوه تشخیص کیفیت کلاف مبل
دسته بندی مطلب

نحوه تشخیص کیفیت خوب کلاف مبل

کلاف جزء اصلی مبلمان محسوب می‌شود. در واقع اسکلت و ‌استخوان‌بندی مبل است. اینکه بتوانید کلاف خوب را تشخیص بدهید و اطلاعات راجع به این موضوع داشته باشید به شما کمک می‌کند تا خریدی مطمئن را تجربه کنید. ازجمله مشکلاتی اکثر افراد با آن روبه‌رو هستند فرسودگی زود هنگام مبل و از بین رفتن کلاف آن است. اگر مبلی با کیفیت کلاف خوب خریداری کنید در گذر زمان کمتر دچار آسیب می‌شود و باتوجه به قیمت‌های سرسام آور خرید مبل، به راحتی می‌توانید آن را تعمیر و مثل روز اول تحویل بگیرید.

در نظر داشته باشید که برای تعمیر کلاف مبلتان خیلی مهم است آن را به افراد متخصص بسپارید تا با دقت و ظرافت کار آن را برای شما تعمیر کنند. مراکز تعمیرات مبل در تهران با تخصص و حرفه‌ای که دارند می‌توانند با بهترین کیفیت تعمیرات مبل شما را انجام دهند.

کلاف مبل

اهمیت کلاف خوب مبل

یک‌ متخصص تعمیر مبل خوب مثل مبل آرا می‌داند اگر کلاف از استحکام خوبی برخوردار نباشد به هیچ عنوان نباید آن را تعمیر کرد. پس در وهله اول کلاف و اسکلت مبل شما را بررسی می‌کند تا متوجه کیفیت آن شود. در صورت بی‌کیفیت بودن به آن دست هم نمی‌زند مگر به اصرار خودتان! پس بهترین کار این است هنگام خرید تحقیق کرده و مبلی با کلاف عالی تهیه کنید تا اینکه با فاصله‌ی زمانی کم مجبور به تعمیر مبلمان خود شوید.

کلاف خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

تشخیص کیفیت کلاف مبل اهمیت بسزایی دارد. کلاف خوب یک‌ سری خصوصیات داشته که با درنظر گرفتن آن‌ها می‌توانید به راحتی خوب و بد آن را تشخیص دهید.

  • پایه‌ها کاملا تراز باشند و لق نزنند
  • سطح چوب مبل ناهمواری نداشته باشد و کاملا یکدست باشد
  • زدگی در هیچ‌کدام از اجزای مبل دیده نشود
  • هنگام نشستن، مبل صدای جیرجیر ندهد در غیر این صورت قطعا کلاف خوبی ندارد
  • طرح به کار رفته در مبل کاملا یکسان باشد
  • نقاطی که به یکدیگر متصل شده‌اند حتما چسب‌کاری خوب و محکمی داشته باشند
  • چوب به هیچ عنوان ترک نداشته باشد
این مطلب را از دست ندهید:  روش های نگهداری از مبل چرم

صدای جیرجیر

هنگامی که بر روی مبل می‌نشینید به راحتی می‌توانید این موضوع را بررسی کنید. گاهی به هنگام نشستن، مبل صدای جیرجیر یا به اصطلاح غژ غژ می‌دهد که این نشان از بی‌کیفیت بود چوب دارد و اینکه ممکن است کلاف را همسان و موازی کنار هم قرار نداده باشند یا پایه‌های مبل دچار مشکل باشند، وقتی پایه‌ها تراز نباشند مبل لق می‌زند. اگه هنگام خرید این مورد را امتحان کردید به هیچ عنوان آن را خریداری نکنید زیرا ضرر کامل است. 

جنس چوب

چوب کلاف اهمیت بسیار بالایی داشته زیرا عمر مفید مبل تماما به آن بستگی دارد. چوب خوب باید در برابر وزن بالا مقامت خوبی داشته باشد.

اگر کلافی از چوب گردو و راش ساخته شده باشد دارای کیفیت خوبی‌ است. زیرا این چوب‌ها با وجود وزن سبک، از مقاومت و ماندگاری فوق‌العاده‌ای برخوردارند که از بارزترین ویژگی‌های آن‌ها پوسیده نشدن‌شان است زیرا در ساخت ماده‌ی ضدپوسیدگی دارند.

چوب‌های سفید برای ساخت کلاف بدترین گزینه هستند زیرا اصلا انعطاف‌پذیری خوبی ندارند. اگر مبلی با کلاف چوب سفید مدنظرتان هست بهتر است هرچه زودتر از خریدن آن منصرف شوید زیرا بسیار بی‌کیفیت و نامرغوب است و شما را به دردسر می‌اندازد!

اگر می‌خواهید کلاف خوب را از روی جنس چوب تشخیص بدهید به شما توصیه می‌کنم در کنار آن حتما موقعیت جغرافیایی خود را نیز درنظر داشته باشید. تاثیر بسزایی در ماندگاری، کم و زیاد شدن عمر مبل شما دارد. اگر در مناطق خشک و بیابانی زندگی می‌کنید مبل‌هایی را انتخاب کنید که کلاف آن‌ها از چوب درخت صنوبر و راش ساخته شده است. چراکه در برابر شرایط آب‌و‌هوایی شما دوام بهتری دارند. برای افرادی که در مناطق شرجی مثل جنوب زندگی می‌کنند مبلمان ساخته شده از جنس چوب روس، بهترین گزینه‌ی خرید است زیرا مناطقی جنوبی رطوبت هوای بالایی دارند که به راحتی به وسایل چوبی آسیب می‌رساند اما چوب روس دربرابر رطوبت هوا بسیار مقاوم است. 

چوب کلاف مبل استیل

مبل‌های استیل یا به اصطلاح‌ سلطنتی را از چوب راش، گردو و سفید می‌سازند که بهترین گزینه‌ برای این نوع مبل‌ها چوب راش و گردو است. پس اگر مبل استیلی این دو نوع چوب را داشت یعنی از کیفیت خوب کلاف برخوردار است.

چوب مبل کلاسیک

کلاف مبلمان پر طرفدار کلاسیک معمولا از چوب گردو، چنار، راش و نرد ساخته می‌شود که همگی از کیفیت، دوام و مقاومت خوبی برخوردارند.

چوب مبل راحتی

مبل‌های راحتی از آن‌جایی که استفاده‌ی بیشتری نسبت به دیگر انواع مبل دارند به دوام بیشتری هم نیاز دارند. کلاف مبل راحتی معمولا از کلاف دوبل بوده که یکی از بهترین کلاف‌های ساخت مبل ست.

شما با شناخت چوب کلاف می‌توانید تشخیص دهید که آیا مبل شما از کلاف خوب و باکیفیتی ساخته شده است یا خیر.

کلاف دوبل

اگر مبلی با عمر مفید و ماندگاری بالا می‌خواهد اول از همه سراغ کلاف دوبل‌ها بروید! از آنجایی که از از دو‌ چوب بهم پیوسته ساخته می‌شوند هم تحمل وزن خوبی دارند و هم از دوام بالایی برخوردار می‌باشند. 

نکته‌ی مهم: گاهی ممکن است شما نتوانید کلاف خوب را تشخیص بدهید زیرا افراد متقلب و سودجو مبل‌های با کلاف چوب گردو و راش را در بازار عرضه می‌کنند که در اصل فقط پوسته چوب راش و گردواست و درون آن از چوب بی‌کیفیت پر شده پس مهم است که در اینجور مواقع حتما از افرادی که‌ در حوزه‌ی مبل فعالیت و تخصص کافی دارند برای تشخیص کیفیت کلاف مبل کمک بگیرید.

کلاف مبل خوب

سخن پایانی

کلاف مبل مهم‌ترین نقش را در ماندگاری و دوام مبل دارد پس بهتر است از همان ابتدای خرید مبل، کیفیت کلاف آن را درنظر بگیرید تا‌ اگر آسیبی دید قابل تعمیر باشد نکته حائز اهمیت برای افرادی که قصد تعمیر مبل آن هم در قسمت کلاف را دارند این است که حتما مبل خود را به دست مراکز معتبر تعمیرات مبل بسپارند مخصوصا در تعمیر مبل سلطنتی قدیمی تا از بهترین چوب برای تعمیر کلاف استفاده کنند.

با دوستان خود به اشتراک گذارید
آنچه در این مقاله میخوانیم

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *