مرکز تخصصی
تعمیرات مبل مبل آرا

4/5 – (1 امتیاز)

مزایا و معایب مبل چرم
دسته بندی مطلب

مزایا و معایب مبل چرم

مبل چرم از جمله گزینه‌های محبوب و پرطرفدار در صنعت مبلمان است که به دلیل طراحی زیبا، استحکام قابل توجه و طول عمر بالا، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. اما همانطور که هر نوع محصول دیگری دارای مزایا و معایب خاص خود است، مبل چرم نیز مزایا و معایبی را در بر دارد. پس اگر قصد خرید مبل چرم دارید، بهتر است اول با مزایا و معایب آن آشنا شوید، که در ادامه این مطلب از مبل آرا به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. 

بررسی مزایای مبل چرم

ماندگاری بالا مبل چرم

از جمله مزایای مبل چرم می‌توان به ماندگاری و مقاومت بالا اشاره کرد که آن را از دیگر انواع مبلمان متمایز می‌کند. این نوع مبلمان مقاومت و ضخامت بالایی دارند و تقریبا 4 برابر مبلمان پارچه‌ای عمر می‌کنند. البته باید توجه داشته باشید مبلمانی که از چرم مصنوعی ساخته شده‌اند، عمر کمتری دارند. 

مزایای مبل چرم

جذب نکردن مو و بو

از دیگر مزایای مبل چرم این است که برخلاف مبل‌های پارچه‌ای، مو نمی‌تواند در آن‌ها نفوذ کند. مبلمان چرم، علاوه بر مو، بو را نیز به خود جذب نمی‌کنند، پس اگر سیگار می‌کشید یا حیوان خانگی دارید، خیالتان از این بابت راحت باشد.  همینطور اگر به بیماری‌های تنفسی و آلرژی مبتلا هستید، چرم گزینه‌ای عالی برای شماست.

جذابیت و زیبایی مبل چرم

یکی از برجسته‌ترین مزایای مبل چرم این است ک هیچوقت قدیمی نمی‌شود. پس اگر می‌خواهید مبلی بخرید که هیچوقت از مد نیفتد، مبل چرم را انتخاب کنید. اما مبل‌های پارچه‌ای دائما درحال تغییر هستند و هرساله طرح‌ها و مدل‌های جدیدی از آن‌ها مد می‌شوند. بنابراین اگر بخواهید به‌روز باشید و طبق مد پیش بروید، باید سال به سال هزینه زیادی را صرف خرید مبلمان کنید.

تمیز کردن راحت مبل چرم

یکی از مشکلات مرتبط با مبلمان پارچه‌ای، این است که در صورت ریختن مایعات یا انواع لکه‌ها، پاک کردن آن معمولاً سخت بوده و نمی‌توان آن را به شکل روز اول بازگرداند. اما در مبلمان چرم چنین مشکلی وجود ندارد و به‌خاطر بافت نفوذناپذیر چرم، تمیز کردن آن بی‌دردسر و راحت است.

این مطلب را از دست ندهید:  راهنمای خرید مبل کلاسیک

معایب مبل چرم

مبل چرم برای محیط شلوغ مناسب نیست!

یکی از معایب مبل چرم این است که نسبت به دیگر انواع مبلمان، فنرهای ضعیف‌تری دارند. پس اگر کودک بازیگوشی دارید که دائم در جنب و جوش است، یا می‌خواهید برای فضایی شلوغ و پررفت‌وآمد مبل بخرید، بهتر است مبل چرم نخرید چرا که با نشست و برخاست خیلی زیاد و بالا و پایین پریدن بچه‌ها، ممکن است فنرای آن دچار مشکل شوند.

معایب مبل چرم

قیمت بالا مبل چرم

قیمت بالا از دیگر معایب مبل چرم است. قیمت بالای مبلمان چرم از دو جهت قابل توجیه است؛ اولاً، چرم به عنوان یک ماده با ارزش و مقاوم، هزینه تولید بالایی دارد و این موضوع بر ارزش نهایی محصول اثر می‌گذارد. ثانیاً، دقت و هنر در ساخت مبلمان چرمی، مستلزم مهارت و تجربه بسیار است که قیمت این نوع مبلمان را بالاتر می‌برد. به همین دلیل، در نگاه به قیمت بالای مبلمان چرم، این نکته را نباید فراموش کرد که پشت این هزینه، سطح بالایی از کیفیت، ماندگاری و شکوه قرار دارد که می‌توان در طولانی‌مدت از آن بهره‌مند شد.

راحتی کمتر مبل چرم

مبلمان چرمی به دلیل ویژگی‌های خود مانند انعطاف‌پذیری کمتر نسبت به مبلمان پارچه‌ای، معمولاً احساس راحتی کمتری دارد. همینطور مبلمان چرم، در فصول گرم گرمای بیشتری را منتقل می‌کند و در فصول سرد رویه آن خنک و سرد می‌شود که این موضوع ممکن است شما را نارحت کند. تنها راه رفع این مشکل در مبلمان چرم، استفاده از روکش است.

تنوع کمتر در مبل چرم

یکی از مشکلات و معایب مبل چرم، تنوع خیلی کم در رنگ‌ها و طرح‌های آن است. 

این مطلب را از دست ندهید:  رویه کوبی مبل چیست و چگونه انجام می‌شود؟

این نوع مبلمان، در رنگ‌های محدودتر و با طرح‌های کلاسیک‌تر عرضه می‌شوند. این محدودیت در تنوع، می‌تواند شما را به سمت مبلمان‌ پارچه‌ای جلب کند چرا که مبل‌های پارچه‌ای اغلب دارای طرح‌های متنوع‌ و گزینه‌های رنگی گسترده‌تری هستند. 

نیاز به مراقبت بیشتر در مبل چرم

برخی از انواع چرم ممکن است به خش و آسیب‌های جزئی حساس باشند، اما چرم طبیعی و مرغوب، بسیار مقاوم و پایدار است. همینطور بهتر است که آن‌ها را با شوینده‌های مخصوص تمیز کنید تا دچار آسیب نشوند. با توجه به این موارد حساسیت و نیاز به مراقبت بیشتر از دیگر معایب مبل چرم است.     

تعمیرات مبل چرم

تعمیرات مبلمان یک حرفه متخصصانه است و نیازمند تجربه بالا و مهارت‌های خاص می‌باشد. ما در مجموعه تعمیرات مبل آرا، در تمامی خدمات مرتبط با تعمیرات مبلمان چرم، از جمله تعویض رویه، تعمیر پوسیدگی، تعمیر اسفنج و اسکلت مبلمان، تعویض پایه‌ها و دسته‌های چوبی و سایر خدمات مرتبط با شما همراهی می‌کنیم. جهت دریافت مشاوره و استعلام قیمت‌ تعمیرات مبل در تهران با ما در تماس باشید.

سخن پایانی

مبلمان چرم مزایای بسیار زیادی دارند و به دلیل زیبایی و شیک بودن خاصی که به محیط منزل یا محل کار شما می‌دهند، بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. در این مطلب مزایا و معایب مبل چرم را بیان کردیم اما، تصمیم برای خرید این نوع مبل کاملا به شما، سلیقه شخصی و دکوراسیون منزل یا محیط کارتان بستگی دارد. همچنین به یاد داشته باشید که این مدل مبلمان نیز مانند هر مبلمان دیگری پس از گذشت مدتی ممکن است فرسوده شود. با این حال، این مسئله به معنای نیاز به تعویض و خرید مبل جدید نیست. شما می‌توانید با هزینه ای کمتر، تعمیر مبلمان چرمی خود را انجام دهید. ما در مبل آرا انواع خدمات تخصصی تعمیر مبل را به شما عزیزان ارائه میدهیم.

با دوستان خود به اشتراک گذارید
آنچه در این مقاله میخوانیم

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *